Тьюторська Модель SchoolinG

Тьюторінг
Тьюторінг

У даній статті терміни «тьютор», «тьюторант», «тьюторіал», «тьюторинг» вжиті в наступних значеннях:

  • Тьютор — це особа, що здійснює індивідуальний системний супровід дитини, допомагає дитині розкривати та реалізувати свій потенціал, спонукає до рефлексії над власним розвитком та підтримує власним досвідом.
  • Тьюторант — дитина (учень, учениця), що займається із взаємнообраним тьютором протягом визначеного циклу занять.
  • Тьюторіал — цикл занять тьюторанта з тьютором, що має певну мету, визначену тьюторантом чи спільно визначену з тьютором, здійснюється на основі домовленостей (контракту) про процес співпраці.
  • Тьюторинг — це весь процес діяльності тьютора/тьюторів та тьюторантів, на тьюторіалах та поза ними (в конкретно обговорених межах).

Тьюторська робота включає в себе багато аспектів роботи, але основні теми співпраці тьюторів та тьюторантів зосереджуються навколо основних цінностей Школи:

  • самостійності;
  • свободи = відповідальності;
  • та співпраці.

Тьюторські підхід в роботі з дітьми Школа практикує з початку свого функціонування.

Як здійснюється тьюторська робота?

В кінці першого навчального місяця вересня учні та тьютори обирають один одного на перше півріччя (часто стається так, що за умов продуктивної співпраці учні можуть пропрацювати з тими ж тьюторами й до кінця навчального року, що дійсно буває доцільним для багатьох дітей та батьків, що вперше зіткнулися із тьюторською системою роботи)

Основним регулюючим «документом» співпраці був Контракт, котрий укладався тьюторантом спільно з тьютором, в кінці співпраці визначеного періоду за пунктами Контракту проводився аналіз успішності спільної роботи та взаємодії під час всього тьюторіалу за участі учня та батьків.

Тьюторські зустрічі відбувалися щотижня з дітьми 2-7 класів (8-13 років) або раз на два тижні зі старшими учнями 14-16 років, які вже мають достатній рівень самоорганізації. Звичайно, за потреби тьюторанта та попередньої домовленості з тьютором, зустрічі можуть відбуватися декілька разів на тиждень та бути коротшими за часом.

На початку циклу зустрічей тьюторанта з тьютором письмово фіксувалися очікування, проводилася відповідна систематична робота з виявлення й розуміння цінностей та наприкінці підбивалися підсумки проведеної роботи та загальна рефлексія.

Основними напрямками роботи в загальному розвиваючому тьюторингу стала:

  • організація власного часу відповідно до навантаження та бажань (в нашій Школі діти майже самостійно складають розклад свого навчання);
  • робота з інтересами;
  • розвиток навички «вміння вчитися»;
  • та основи роботи з інформацією (від пошуку до критичного мислення).

Академічний тьюторинг застосовувався за потребою з використанням моделі збагаченого навчання Резнуллі або проектної роботи.

Звіт-опис готувала Казакова О. І., старший тьютор SchoolinG