Як проходять зимові уроки Science в SchoolinG

Posted on

Зимові, як і майже всі заняття курсу Nature Science, відбувалися в польових умовах дикої природи.
А що найцікавіше взимку? Звісно, різноманітні сліди різних тварин! Як Ви бачите на фото – найбільш поширеними є сліди вельми величеньких зайців, стрибки яких в довжину 2-3 метри!
Також, окрім інею та снігу, цікаво взимку подосліджувати плоди рослин – наприклад, ваточника сирійського (Asclepias syriaca) – відомого медоноса та бур’яну, що потроху витісняє інші рослини на лугах.

Уроки Science і мильні бульбашки на морозі

Хітом всіх морозних днів стало замерзання мильних бульбашок. Що ми тільки не робили – різні розчини мила, гелю, шампуню, без гліцерину і з його додаванням, з різними способами видування й обережного опускання на іній, лід, сніг, сніжну крупу…
Експериментували повним ходом, і мороз -10°С не дуже заважав радіти моментам. Коли першу бульбашку вдалося вдало опустити на поверхню, і таки побачити, як неквапливо вона покривається зледенілими осередками, радості дітей не було меж. Цікаво було спостерігати, як бульбашка перетворювалася на кульку із дуже тонкого льоду, що нагадує поліетиленову плівку.

Чорнильні горішки та вушка Шрека

Під час польових досліджень ми насолоджувались красою не тільки паморозі, але й лишайників. Вони напрочуд добре почуваються взимку. Одним із найсимпатичніших є ксанторія – яскравий колір та цікаві форми у вигляді “вушок Шрека” не залишать байдужими юних дослідників природи!
Також на дубових листочках не оминули ми увагою гали (цецидії, “чорнильні горішки”) – кулясті утворення, всередині яких ми знайшли личинки горіхотворок – перетинчастокрилих комашок.